Ο Boal, που συνέδεσε το θέατρο με την κοινωνική αλλαγή και συγκεκριμένα διακύρηξε το Theatre of the Oppressed και το αγαπημένο που παρακλάδι το Invisible Theatre ως τον τρόπο διεύρυνσης του διαλόγου και αντίδρασης (που συχνά χρησιμοποιείται σε μειονότητες ή σε καταπιεσμένες ομάδες, δηλαδή σχεδόν σε όλους) και, even better, ως τον τρόπο αφύπνισης των κοιμισμένων ή ράθυμων συνειδήσεων σε κοινωνικά θέματα οποιασδήποτε υφής, βλέπει και πάλι το θέατρο ως δύναμη που θα οδηγήσει σε μια κοινωνία καλύτερη και γράφει ένα από τα πιο συγκινητικά κείμενα των τελευταίων ετών. Γι' αυτό και το παραθέτουμε ολόκληρο:
"Όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες είναι εντυπωσιακές στην καθημερινότητά τους και δημιουργούν παραστάσεις για κάποιες ειδικές περιστάσεις. Είναι εντυπωσιακές στον τρόπο κοινωνικής οργάνωσης και δημιουργούν παραστάσεις σαν κι αυτή που ήρθατε να δείτε.
Ακόμα κι αν το αγνοείτε, οι ανθρώπινες σχέσεις ακολουθούν μια θεατρική δομή: η χρήση του χώρου, η γλώσσα του σώματος, η επιλογή των λέξεων και ο χρωματισμός της φωνής, η σύγκρουση ιδεών και συναισθημάτων, ό,τι παρουσιάζουμε επί σκηνής και ό,τι ζούμε στη ζωή. Είμαστε φτιαγμένοι από θέατρο!
Γάμοι και κηδείες είναι παραστάσεις αλλά και καθημερινές τελετουργίες τόσο οικείες που δεν το καταλαβαίνουμε. Τελετές και τυχαία περιστατικά όπως επίσης ο πρωινός καφές, η καλημέρα που ανταλλάσουμε, η συνεσταλμένη αγάπη και τα θυελλώδη πάθη, μια συνεδρίαση συγκλήτου ή μια διπλωματική συνάντηση – όλα είναι θέατρο.
Μια από τις κύριες υπηρεσίες της τέχνης μας είναι να ευαισθητοποιήσουμε τους ανθρώπους στις παραστάσεις της καθημερινής ζωής όπου οι ηθοποιοί είναι και θεατές και η σκηνή και οι θέσεις στην πλατεία του θεάτρου συμπίμπτουν. Όλοι είμαστε καλλιτέχνες. Κάνοντας θέατρο μαθαίνουμε να βλέπουμε αυτό που είναι προφανές αλλά που συνήθως δεν μπορούμε να δούμε επειδή δεν έχουμε συνηθίσει να το παρατηρούμε. Αυτό που μας είναι οικείο γίνεται αόρατο: κάνοντας θέατρο φωτίζουμε τη σκηνή της καθημερινής ζωής".
web: www.hellastheatre.gr
Η Ομοσπονδία Ερασιτεχνικού Θεάτρου Αιγαίου εκπροσωπώντας 28 θεατρικές ομάδες στο Αιγαίο, συμμετέχει φέτος πρώτη φορά στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, παρουσιάζοντας σε συνεργασία με το Πνευματικό κέντρα του Δήμου Ερμούπολης και Δήμου Κω την κωμωδία του Μάρτιν Ντάουνινγκ "Frakenstein Junior" την Πέμπτη 26/3/2009 στο θέατρο Απόλλων της Ερμούπολης. Επίσης στην ετήσια γενική συνέλευση της Ομοσπονδίας ομόφωνα έγινε δεκτή η υποψηφιότητα του Δήμου Λέρου για τη διεξαγωγή της 22ης Συνάντησης Ερασιτεχνικών Θιάσων Αιγαίου με προτεινόμενο χρόνο διεξαγωγής 2-11 Οκτωβρίου 2009.
σε συνεργασία με πολλά θέατρα και θιάσους
στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη και στην υπόλοιπη περιφέρεια
γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου
προσφέροντας παραστάσεις
με δωρεάν παραχώρηση θέσεων για το κοινό
για την Παρασκευή 27 Μαρτίου 2009
Επίσης, δωρεάν θέσεις θα δοθούν και την Τετάρτη 25, Πέμπτη 26, Σάββατο 28, Κυριακή 29 καθώς και 30 Μαρτίου ανάλογα με το ποια ημέρα παίζεται η παράσταση για την οποία προσφέρονται οι δωρεάν θέσεις.
http://www.hellastheatre.gr/gr/03_trexouses_draseis/gr/pagkosmia_meras_theatrou_2009_parastaseis.htm
1 σχόλιο:
Ηθοποιός γενικά Πολιτισμός
Σημαίνει ΦΩΣ που προσπαθεί
να παλέψει το σκοτάδι που μας περιβάλει !!!
Έχεις δίκιο ... αν έγραφα τέτοιους
στίχους κι εγώ θα μ' ερωτευόμουνα !!!
Καθένας μας κρύβει κι έναν ποιητή μέσα του ...
Ο Ναρκισσισμός όμως είναι η αρρώστια των ποιητών ...
Προσωπικά έχω να γράψω απ' τα παιδικά μου χρόνια …
Που και που αφίνω σκόρπιους στίχους εδώ κι εκεί αλλά και σε ιστολόγια διαδυκτυακών φίλων !!!
Για τη χορωδία αυτή την εποχή δεν έχω χρόνο
γι' αργότερα τα λέμε ...
Καλό Σ.Κ.
Δημοσίευση σχολίου